Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Jaipur

Blijf op de hoogte en volg Zora

06 Oktober 2017 | India, Jaipur

Hoi hoi,

Vandaag zijn we rond half 9 gaan ontbijten in het hotel om vervolgens onze dag te beginnen in het Nahagarh fort, ook wel het tiger fort genoemd. Eerst zijn we langs een pin automaat gereden om onze moneystash aan te vullen. Terwijl wij stonden te pinnen waa er een aap op een auto gaan zitten die fruit van een fruitkar wou stelen. Hij kreeg een appel aangeboden en zat deze vervolgens heerlijk op te eten. Eenmaal bij het Tiger forr aangekomen hebben we een kleine wandeling gemaakt van ongeveer 1.5 km om op een uitzicht punt te komen. Hier hadden we super mooi uitzicht over de stad Jaipur. Via een andere route wilde we terug naar het fort, na z'n driekwart van de route te hebben gelopen, lag het pad vol met apen. Een aantal lagen te slapen en andere waren bij hun jonkies aan het vlooien, aangezien ze wild zijn hebben we besloten niet langs te gaan. Het zou zo kunnen zijn dat ze schrikken en dan misschien bijten. Eenmaal bij  het fort even wat water drinken en naar binnen. Je kan duidelijk zien dat het heel oud is, wat het ook wel weer mooi maakt. Bovenop het dak van het fort is het mogelijk om de hele stad in een rondje te zien. Na dat we mooie plaatjes hadden geschoten zijn wij nu wel naar het Jaipur Wax Museum gegaan. Hier moesten wij weer veel meer betalen dan een indier. Voordat we naar binnen mochten moetsen we eerst blauwe hoesje om onze schoen doen, denk aan de hoesjes die wij in het zwembad gebruiken, wij begrepen alleen niet waarom. In de eerst ruimte stonden bekende indiers die voor vrijheid gevochten hebben, zoals Ghandi. Daarna stonden er wereldbedoemdheden zoals Marilyn Monroe en Michael Jackson. Hierna kwamen de maharajas van India. Via een buiten pad gingen we verder naar de Sheesh Mahal, wij zouden dit een spiegel kamer noemen. Deze kamer is resent gebouwd hoewel wij dachten dat is van de maharajas was omdat dit gelijk na elkaar komt. Lekker misleidend dus. Ondertussen was het middag uur aangebroken dus tijd voor een lunch. Na de lunch vervolgende onze trip met een autootje naar Jaigarh Fort. Eenmaal binnen komen wij er achter dat ze een bruiloft aan het voor bereiden zijn, wij konden duidelijk zien dat het bruidspaar hier heel veel geld aan besteed heeft. Ook hier hadden we mooi uitzicht over de stad en het Amber Fort. Met een autootje zijn we verder gegaan naar het Amber Fort, dit maal om het van binnen te gaan bekijken. Voordat we naar binnen gingen moesten we naar de wc, aan het begin van het pad om hoog konden we er een vinden. Dit waren drie Franse wc met alleen een heel laag tussen schotje er in, het was even lache maar uiteindelijk toch gegaan. Na 1 km komen we op een plein, hier konden we de tickets halen om naar binnen te gaan. Het eerste waar we terecht kwamen was op een ander plein, hier was een hele hoek vol met spiegel stukjes. Verder kon je aflezen van de borden die er stonden op wat voorn soort plek je bent. Zo als een heel vrouwen gedeelte, hier mochten absoluut geen mannen komen. De zoons van de vrouwen mocht daar ook niet komen. Opweg naar de uitgang kwamen we een souvaniers shop tegen, hier hebbem we wat leuke dingetjes gekocht voor thuis. Aan de andere kant van de weg , tegen de berg aan komen we een trap zien lopen. Deze trap gaat naar de Amber Top View, bij medere mensen nagevraag of we deze om hoog konden lopen. Iedereen zei dat het niet meer onder houden wordt en het dus gevaarlijk kan zijn. Na wat twijfel en het bekijken van de eerste paar tredden hebben wij toch gesloten om het te beklimmen. Dit zonder Esmee en Suraj die waren moe van de dag. Na een half uurtje klimmen waren we boven, onderweg naar boven kwamen er andere toeristen naar beneden. Die vertelde ons dat het zeker de moeite waard is en de treden goed te doen zijn. Hierdoor kregen wij nog meer moed om naar boven te gaan. Boven aangekomen hadden we super mooi uitzicht over Fort Amber, dit ook door de zonsondergang. Na wat foto's en het zoeken van een geocach, die we helaas niet konden vinden, maar weer naar beneden. Hier zijn we met een taxi terug naar het hotel gegaan. In het hotel samen met Esmee en Suraj de volgende dag besproken om vervolgens te douche en alle viezigheid van ons af te spoelen. Time for bed!!!

• 07 Oktober 2017 - 21:35

Hetty:

Ben benieuwd naar de foto's na wat je schreef over alle mooie uitzichten.
    Wat een enerverende en volle dag.