Vertek Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Vertek Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Vertek Delhi

Blijf op de hoogte en volg Zora

03 Oktober 2017 | India, Delhi

Halllooww

Vandaag weer een spannende dag. Eerst zijn we rond 09.00 naar de Lotus tempel gegaan omdat we deze toch graag van binnen wilden bekijken. Het is een bijzondede tempel omdat alle geloven welkom zijn en in hun waarde worden gelaten. Het is dan ook niet verplicht om je haar te bedekken zoals in andere tempels. Voordat je naar binnen gaat moet je wel je schoenen en sokken uit doen. Eenmaal binnen worden er gebeden voorgelezen in het hindi. Nadat we hier klaar waren zijn we terug naar het hotel gegaan om onze backpacks te pakken. Vervolgens zijn we met een taxi naar Kingdom of Dreams gegaan. Dit is een theater waar Bollywood shows worden gegeven. Het is een enorm mooie verschijning maar helaas hebben we vanwege de tijd geen show kunnen meepakken. Wel hebben we er wat gegeten. Toen we binnen kwamen in hal moesten Francine en ik gelijk aan Las Vegas denken. Het plafond met een blauw lucht en witte wolken zorgden voor deze flasback. Ook binnen is het helemaal mooi afgewerkt. Nadat we klaar waren hebben we de taxi gepakt naar het vloegveld. Op maar het volgende stadje: Amritsar. Op het vliegveld heben we donuts en een crossaintje gegeten voordat we gingen boarden. Onze vlucht had wat vertraging maar na 2.5 uur veilig in Amritsar geland. Vanuot daar een taxi naar het hotel genomen. In Amritsar hebben veel mannen baarden en tulbanden. Dit hoort bij het punjab geloof. Het grappige is dat we gelijk merken daf de stad een stuk schoner is dan de rest waar we geweest zijn. Volgens de taxi chauffeur was het hotel waar we naartoe wilden erg afgelegen dus wees hij ons op een ander hotel waar we uiteindelijk naartoe zijn gegaan. Savonds nog wat gegeten op de kamer en met mama, raymond en stella gevideobeld. En zo was de dag weer rond... tot de volgende keer

• 06 Oktober 2017 - 10:29

Josita Van Strien :

Wat een mooi verslag zo zie je maar de ene stad of de andere weer andere gebruiken en geloof met tulbanden die baarden die die mannen dan weer dragen en de stad veel schoner het is net of je daar dan weer in een andere wereld stapt bedankt voor je verslag en tot horens die de groeten daar aan je mede reizigers

• 06 Oktober 2017 - 17:09

Hetty:

Mooi verslag. Jammer dat jullie geen voorztelling konden ien. Lijkt me gaaf.