Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Delhi

Blijf op de hoogte en volg Zora

01 Oktober 2017 | India, Delhi

Haaay peepz!!!

Wauw wat is het een chaos is in dit land zeg. Gister zijn we bij Esmee thuis bijgekomen van onze vlucht. In de middag zijn we even langs een winkelcentrum geweest waar we wat gegeten hebben bij mac donalds. Het valt me op dat er geen rundvlees verkocht wordt en er wordt me uitgelegd dat rundvlees verkopen verboden is omdat de koe heilig is in dit land. Daarnaast zijn de meeste mensen hier vegatarisch. Na dit uitstapje zijn we met de taxi naar huis gegaan om onze tassen klaar te maken. Om 02.00 snachts gaan we naar het airport om vervolgens om 06.00 naar Delhi te vliegen. Op binnenlandse vluchten mag je handbagage van 7kg mee en 15kg bagage incheken. Wij hadden natuurlijk weer iets meer maar dat maakte niet uit want we gingen met 4 personen en hadden maar 2 tassen om in te checken. Hier wordt niet per persoon gekeken maar naar het totaal. Als je de douane doorgaat moeten mannen en vrouwen ieder aan een aparte kant. En aanstekers mogen niet mee. Eenmaal in Delhi aangekomen hebben we een taxi genomen naar het hotel en onze spullen gedropt. Eventjes opfrissen en tegen een uur of 11 met de metro de stad in. We zijn langs een marktje gekomen en naar een tempel gegaan. We moesten onze schoenen uit doen en ons haar bedekken. Daarna zijn we doorgelopen naar het Red fort. Deze plek wordt 1x per jaar gebruikt door de president om de vlag te hijsen. Het was heel erg druk dus we zijn niet naar binnen gegaan. Vervolgens zijn we terug maar het hotel gegaan omdat we allemaal gesloopt waren van de reis. We hebben een siesta gehouden en lekker even bijgetankt. Tegen 18.00 uur zijn we er weer op uit gegaan op zoek naar een supermarkt. Daarna vegatarische tandoori gegeten en lassie gedronken aangezien al het eten lekker pittig is hier. Lassie is een soort vloeibare yoghurt met heel veel suiker. Als het eten heel pittig is verzacht dit de smaak. Ideale uitvinding! Na het eten hebben we een planning gemaakt voor de aankomende dagen en de avond afgesloten met een drankje en een spelletjs rummikub.

Tot later....

• 01 Oktober 2017 - 21:52

Hetty:

Wat een verhaal. Het is wel eventjes wat anders daar, maar vast ook mooi. Wat een ervaring.