Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Varanasi

Blijf op de hoogte en volg Zora

09 Oktober 2017 | India, Benares

Helloow

Nou vannacht zouden we rond middernacht op de bus stappen naar Varanasi, maar bij de agency was iets fout gegaan en moesten we met een taxi naar een ander oppikpunt gebracht worden. Uiteindelijk half 1 in de bus die gelukkig best wel doorreed. Grootste deel van de nacht geslapen totdat het licht werd toen werd ik wakker. Rond een uur of 9 merkte ik dat de bus wel erg langs stil stond. Tijd om te roken dacht ik. Toen ik buiten kwam stonden er een aantal mannen om de achterband heen en ja hoor er zat een dikke scheur in. Zo een ongeveer 4 uur later reed de bus weer wel en we kwamen rond half 4 in Varanasi aan. Een tuk tuk bracht ons naar het hotel waar we ons lekker opgefrist hebben. Even bijkomen van de reis en rond half 7 richting de Ganges waar een ritueel bezig was. Er waren mannen met verschillende atributen aan het dansen en we hebben een rode stip gekregen als zegening. Ik zat naast een koppel uit Israel wat al op leeftijd was en die vertelde dat de zonsopgang erg mooi is en dat we dat rond half 6 konden bekijken. Toen het ritueel was afgelopen nog even wat rond gelopen, gegeten en terug maar het hotel om te slapen. Want die zonsopgang wilde we wel zien.

Dinsdag 10 oktober

04.15 gaat de wekker.. pff wat een tijd om op te staan in je vakantie, maar voor mooie plaatjes moet je toch wat doen. 5 uur stonden we klaar om te gaan. Helaas waren Esmee en Suraj nog niet wakker dus die hebben we wakker gemaakt. Hierdoor vertrokken we pas om half 6 en was de zon al praktisch op. Jammer maar morgen nog een poging wagen. Suraj raakte in een vervelende situatie waardoor francine en ik alleen op pad zijn gegaan. We hebben langs de Ganges gelopen en kwamen bij Manikarnika Ghat. Dit is de plek waarop de crematie van 500 doden per dag plaats vind. Op het moment dat wij er waren branden er alleen vuur. Het was erg intents om op deze plek te zijn. Na hier even stil gestaan te hebben, proberen we via de nauwe straatjes op de hoofdweg te komen. Helaas waren we al snel verdwaalt, gelukkig liepen er in eens een groep mannen die zich gaan wassen in de Ganges. Die hebben we gevolgd terug naar de rivier, langs de Ganges weer terug naar de plek waar we een autootje hebben gepakt naar het hotel. Daar hebben we een schaars ontbijt genomen. Terug op de kamer besproken waar we nu verder heen gaan reizen. De rest van de middag rustig aan gedaan op de kamer.

Woensdag 11 oktober

Vandaag zijn we opnieuw naar de zonsopgang gaan kijken bij de Ganges. Helaas waren er nog steeds veel wolken maar wel een paar mooie plaatjes geschoten. Eenmaal terug in het hotel toch ons bedje nog even opgezocht en lekker liggen slapen. Rond 12 uur moesten we uitchecken en hebben we met zijn vieren op 1 kamer gehangen tot we naar het vliegveld gingen. Het was tijd om naar Goa te gaan. Na een prima vlucht met Indigo savonds laat aangekomen en met de taxi naar het hotel. We konden gelijk de kamer in en lekker relaxen.

• 15 Oktober 2017 - 19:51

Hetty:

Goed te lezen wat jullie allenmaal gedaan hebben. Jammer van die bus met zijn lekke band, maar ja dat hoort er ook bij.