Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Madurai

Blijf op de hoogte en volg Zora

15 Oktober 2017 | India, Madurai

Vanochtend om 4.00 uur vertrokken vanuit Pondicherry richting Madurai. Onderweg zijn we in Kumbakonam gestopt bij een Unesco world heritage monument gestopt. Onze chaffeur was erg enthousiast met fotos maken. Het leek wel een soort fotoshoot haha... er bleek ook een kleinere versie van deze tempel te zijn dus die hebben we ook maat even bezocht. In de tempel zijn we gezegend met een witte stip. Vervolgens zijn we doorgereden naar Tanjore waar de Beihadeshwar temple stond. Deze tempel is al meer dan 1000 jaar oud en dan ook een echte toeristen trekpleister. Het is onserrussen rond half 9 en we geven bij de chaffeur aan dar we graag door willen rijden. Tegen lunchtijd komen we in Madurai bij het supreme hotel aan. De mensen in dit hotel bleken vrienden van onze chauffeur te zijn, waardoor we het konden vertrouwen. Na de lunch kwamen er achter dat het treinstation dichtbij het hotel was dus dit gingen we vast even verkkenen voordat we dit de volgende dag met onze backpack gingen lopen. De eerste keer waren we verkeerd gelopen maar lang leven google maps! Eenmaal gevonden even binnen gekeken waar we allemaal moesten wezen om vervolgens de juiste weg naar het hotel te lopen. En dat zondee google maps! Op de hotelkamer even met onze mamas gevideobelt en daarna ff gerelaxed. Savond op de toproofbar gegeten met een uitzicht op de Meenashki temple en een heleboel vuurwerk al voor de feestdag Deewali. Na een aantal spelletjes rummikub lekker onze kamer opgezocht.

16 oktober

Vanochtend lekker rustig aan gedaan. In het restaurant van het hotel ontbeten en vervolgens ons spullen ingepakt. De spullen konden we in een clockroom achterlater terwijl wij een bezoekje aan de tempel gingen brengen. De tempel heeft 4 ingangenmet op alle ingangen een gekleurde toren. Er is een strenge controle bij de ingang. Schoenen en slippers moeten uit en er is een plek waar je je tas achter kan laten want die mag ook niet mee naar binnen.  In de tempel staan verschillende beelden van goden waarbij je een kaarsje kan branden en ze zo kan aanbidden. Als we weer naar buiten gaan komt een man naar ons toe die eigenlijk een gids is die ons verteld over een plek waar je mooi uitzicht heb over de torens. Hin maakt duidelijk dat hik dit gratis wilt doen om ons te helpen. Ondertussen verteld hij dat het momenteel zo druk is in Madurai omdat de feestdag Diwalie bijna is. Iedereen is zich aan het voorbereiden en wilt mooie kleding, en omdat Madurai bekent staat voor haar katoen komt iedereen daar naartoe. Eenmaal op het uitkijkpunt wordt verteld dat Shiva en Ganesha getrouwd zijn in deze tempel. En dat Krishna een heleboel vriendinnen had.  Nadat we wat fotos genomen hebben zijn we terug gelopen naar het hotel en hebben we lekker gelunchd. Na de lunch onze spullen gepakt en naar het treinstation gelopen. Dit lag gelukkig op 10 minuten afstand. Helaas had onze trein een half uurtje vertraging, maar dat is nog niks bij de 13 uur die we gehoord hadden. Eenmaal in de trein onszelf gemakkelijk gemaakt want we moesten nog wel ff. Rond 03.00 onze spullen gepakt en gekeken waar we waren. Dat gaat niet zo makkelijk als in Nederland maar het is ons gelukt. Rond 4 uur staptd we uit in erknalem, ook wel cochin genaamd. Met een auto naar de guesthouse waar we op de bank gecrasht zijn omdat we even op een kamer moesten wachten....