Amritsar - Reisverslag uit Amritsar, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu Amritsar - Reisverslag uit Amritsar, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

Amritsar

Blijf op de hoogte en volg Zora

04 Oktober 2017 | India, Amritsar

Hallooowww

Vandaag ff een chill dagje. We hebben rustig ontbeten aan de overkant van het hotel. Zeer goede kwaliteit voor weinig geld. Al moet ik wel zeggen kost bijna alles hier een drolletje voor ons. Na het ontbijt zijn we met een tuk-tuk naar een tentje gegaan om de tickets te boeken voor de nachtsbus naar Jaipur.  Daarna zijn we naar de Golden Temple geweest. Hier moesten onze schoenen in een schoenentas en ons haar bedekken. Mijn eerste reactie was "woow wat is die temple klein". Maar hij is wel gebouwd met 750 kilo goud. Om de tempel heen ligt water en zwemmen vissen in. Het was mega druk dus we zijn de tempel verder niet ingeweest. Vervolgens zijn we naar een tuin gegaan waar de britten een heleboel mensen hebben doodgeschoten omdat ze het woude  overnemen. In de tuin staan bosjes geknipt in soldaten die staan te schieten en staan er nog 2 muren met echte kogelgaten. Het was best heftig om hier rond te lopen met het besef dat we op diezelfde plek zoveel mensen zijn doodgegaan. Ondertussen tijd om te lunchen. We zijn teruggegaan naar het restaurant tegenover ons hotel omdat we daar erg tevreden over waren. Na de lunch zinn we naar een supermarkt gegaan om wat eten en drinken te kopen voor in de nachtbus. Vervolgens terug aar het hotel spullen pakken en naar de plek waar de bus ons komt halen. De bus was oets te laat en stopte aan de overkant van de weg. Iedereen bepakt en bezakt naar de overkant e  toen paste niet alle bagage in het onderruim. Dus wij onze backpacks mee de bus in. We hadden boven in de bus een 2 persoons lig gedeelte wat super relaxed was. Onderweg nog een aantal keer gestopt maar gelukkig sliepen we ook!!! Tot laterr

• 07 Oktober 2017 - 18:24

Josita Van Strien:

Wauw een slaap bus dus snachts gereden dat is weer eens wat anders dan het vliegtuig

• 07 Oktober 2017 - 21:38

Hetty:

Mooie dag en goedereis! Zo kom je uitgerust aan. xx