New Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu New Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Zora Francine - WaarBenJij.nu

New Delhi

Blijf op de hoogte en volg Zora

02 Oktober 2017 | India, Delhi

Heloowtjes

Vandaag weer een bomvol programma. We starten de dag met een ontbijtje in een restaurant. Omdat francine en ik geen zin hadden in een pittig ontbijt konden we gelukkig cornflakes bestellen. Na het ontbijt zijn we met een taxi naar de lotus tempel gegaan. Daar eenmaal aangekomen bleek dat deze tempel gesloten is op maandag.. nou lekker dan.. op naar het volgende. Weer een taxi geregeld voa de app ola. Ola is de indiese uber . onderweg naat Qutab Minar. Dit is een soort uitkijktoren die in drie verschillende stijlen gebouwd is omdat ze in dat jaar 3 verschillende koningen hadden. Er was een security mannetje die aanbod om een aantal mooie fotoa te maken. Leuk was mijn eerste reactie totsat hij aan t einde toch een kleine vergoeding vroeg. In dit land wordt je er al snel op deze manier ingeluisd... daarna even op het gras in de schaduw wat koelte opzoeken. Francine en ik aten een biscuitje en er kwamen denk ik wel 5 eekhoortjes tevoorschijn. Eenmaal afgekoeld zijn  we met de taxi naar de india gate gegaan. Deze staat tegenover het parlement. De gate is een monument die gebouwd is in 1931 na de bevrijding door de engelse. Onder de gate staat een eeuwig vuur die staat voor alle soldaten die gesneuveld zijn. Naast de india gate waren wij ook een attractie op zich. Iedereen wilde met ons op de foto omdat we "wit" zijn. We hebben een paar fotos genomen en zijn met een taxi naar een plekje gegaan waar we lekker konden lunchen.  Na de lunch wilden we een taxi nemen maar toen stak er een kat over en ze geloven hier dat her ongeluk brengt dus iedereen stopte met rijden e  lopen totdat er iemand overstak dan was het weer goed. Ze geloven dat de kat bij een heks hoort en daarom bad luck geeft. Eenmaal in de taxi waren zijn we onderweg naar Jantar Mantar. Dit is een plek met gebouwen die de zon en maanverduistering kunnen meten. Heel apart om te zien. Vervolgens zijn we met de metro naar MetroWalk gegaan. Dit ligt maast een pretpark adventure island. Bij binnenkomst moest ik mijn sigaretten inleveren. Deze mochten samen met mijn aansteker niet naar binnen. Er zijn allerlei eetgelegenheden en winkeltjes maar de grootste attractie waren wij. Jemig wat voelt het raar dat iedereen over je staat te praten en met je op de foto wilt puur omdat je een andere huidskleur hebt. Mensen maakte stiekem fotos of gingen naast ons staan en zonder te vragen fotos maken... we hebben geprobeerd dit zo veel mogelijk af te houden.
Nadat we bij metrowalk weg zijn gegaan zijn we nog even door een shoppingmall gelopen om vervolgens naar het tofste restaurant te gaan. We hadden vanaf het dak van ons hotel in de verte een soort carrousel gezien met rode lampjes. Dat bleek wsn restaurant te zijn. Eenmaal aangekomen bleek de vloer ook nog eens te draaien. Helaaa hadden ze drie kwart van de menu kaart nier en hadden we een veel te dure , smakeloze pizza. Maad het uitzicht was te gek! Als toetje hebben we op de terugweg jailebi gehaald. Dit is een zoete snack. Eenmaal terug in de kamer hebben we wat kleding gewassen onze tas ingepakt en een spelletje gedaan. Ook hebben we even met francine haar zus gevideobelt en een praatje met een stel israelieres gemaakt. Toen was het toch echt bedtijd!

• 04 Oktober 2017 - 17:28

Hetty:

Ik geloof dat dit maar een deel van het verhaal is...ben benieuwd naar de rest. xx

• 04 Oktober 2017 - 17:51

Hetty:

Ja, nu zie ik alles gelukkig maar!, want jullie beleven heel wat. Een bijzondere wereld daar met veel indrukken. Geniet er van meiden.

• 04 Oktober 2017 - 19:41

Josita Van Strien :

Hoi meiden dat is Inderdaad raar als je zo wordt aan gestaard en dat iedereen met je op de foto wil en iedereen o er je praat daar komen zeker weinig toeristen dusver is de ene taxi en de andere weer uit je mag wel op je spullen letten zeg maar jullie zien hiermee wel heel veel en die katten bregen weer ongeluk wat een 5oestand zeg daar zou niet 3ens bij stil staan denk ik maar wel.leuk hoor allemaal